מאמן אישי להרזיה

מאמן אישי להרזיהלפי פתגם עממי מודרני, מתוך חמש נשים בעולם המערבי, ארבע נשים נמצאות בדיאטה ואילו החמישית כבר הרימה ידיים. אמנם מדובר בפתגם הומוריסטי, אך יש בו לא מעט מהאמת.

מגפת ההשמנה המודרנית נחשבת לאחת מהמגפות הקשות ביותר שידעה האנושות וגובה קורבנות רבים מדי שנה. מה שמעניין לגלות בהקשר זה הוא שככל שהמגפה של ההשמנה מתפשטת ונהיית חמורה יותר ונרחבת יותר, כך שוק הדיאטות העולמי מגלגל סכומים גבוהים יותר של כסף מדי שנה.

תעשיית הדיאטות מגלגלת נכון לכתיבת שורות אלה מיליארדים של דולרים כשבין היתר מדובר על גלולות להרזיה, תה להרזיה ועוד. נשים כמו גם גברים רבים מחפשות את פתרון הקסמים שיסייע להן להסיר אי אילו קילוגרמים מגופן, אך בסופו של דבר כול אחד ואחת מאתנו יודעים שבכל הקשור להרזיה, אין פתרונות קסם. הרזיה היא תהליך ארוך שמצריך נחישות, התמדה ועבודה קשה.

חשיבות הליווי המקצועי

במהלך העשורים האחרונים נערכו מספר מחקרים שבאו לבחון את הקווים המשותפים לכל אותם אנשים שהצליחו להשיל קילוגרמים רבים ממשקלם, להתמיד בדיאטה גם אם המשקל נעצר באמצע התהליך, ולשמור על הגזרה החדשה שלהם לאורך זמן רב.

מחקרים אלו באו לעולם כיוון שרק מעטים שמתנסים בדיאטה מצליחים להשיל ממשקלם ואילו אחוז נמוך אף יותר מצליח לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. הממצאים של המחקרים שנעשו בתחום זה העלו תמונה מעניינת ביותר שקשורה בליווי הצמוד ממנו נהנו המרזים.

שימו לב – אחד מהמאפיינים המשותפים לכל אותם אנשים שהצליחו לרדת במשקל ולשמור על המשקל הנמוך לאורך זמן רב הוא שכולם כמעט ללא יוצא מן הכלל נעזרו בליווי לאורך תהליך ההרזיה ובנוסף לכך, המשיכו להיעזר בליווי גם לאחר שהגיעו למשקל היעד שלהם.

חשוב להדגיש כי לא בכל המקרים מדובר על מאמן אישי. בחלק מהמקרים מדובר היה על קבוצות תמיכה, דיאטנית קלינית ועוד. עם זאת, העיקרון הבסיסי זהה – תמיכה לאורך הדרך ולאחר ההגעה למשקל היעד.

כיצד מאמן אישי יכול לסייע בהרזיה?

על מנת לפשט את התפקיד המורכב ורב החשיבות של מאמן אישי בהרזיה, החלטנו לסכם עבורכם את הנושא בנקודות להלן:

  • מאמן אישי להרזיה מהווה מקור לאנרגיה נפשית ורוחנית במהלך ההרזיה. חשוב להבין כי מדובר על תהליך מתיש מאוד וקשה מאוד ולאור זאת רבים מאלו שמנסים להרזות מתייאשים בשלב זה או אחר ומרימים ידיים. התמיכה של המאמן האישי העומד לרשות המרזה יכולה לסייע רבות במיוחד ברגעי השבירה.
  • מאמן אישי להרזיה יכול לספק למרזה טקטיקות להתמודדות עם הקשיים במהלך הדרך, ללמד אותו על המנגנונים הפיזיולוגיים הקשורים לתהליך ההרזיה ולהאיר את השביל הלא פשוט בדרך למשקל היעד.
  • מאמן אישי להרזיה מסייע ליצירה של מסגרת טיפולית. היתרון של המסגרת הטיפולית הוא כפול. מצד אחד המטופל מתחייב בפני אדם נוסף ולא רק בפני עצמו ומצד שני, הביקור השבועי אצל המאמן מספק נקודות ציון איכותיות למעקב ולמשטר.
  • מעבר לכל זה, מאמן אישי יכול לסייע למטופל להישאר בדרך הישר ולא לסטות ממנה לאחר ההגעה למשקל היעד. לאחר ההגעה למשקל היעד רבים מהמרזים משחררים כל רסן ולכן תפקיד זה חשוב במיוחד.

ביקורת על מאמן אישי להרזיה

אין ספק שכל ליווי במהלך הדרך הלא פשוטה מבורך ורצוי. עם זאת, חשוב לזכור שמאמנים לא מחזיקים בידע תזונתי נרחב כמו למשל דיאטניות קליניות. לפיכך, מומלץ מאוד שבמהלך הדרך תהיה בתמונה גם דיאטנית קלינית מוסמכת על מנת למנוע מצב של מחסור במרכיב תזונתי מסוים או של תהליך לא מבוקר ואף מסוכן.