דיאטה בגיל המעבר

דיאטה בגיל המעברבמהלך גיל המעבר עוברים על הגוף הנשי שינויים רבים מאוד הקשורים בעיקר לשינויים הורמונאליים. כך לדוגמה בסביבות גיל המעבר קצב החילוף החומרים הולך ומאט משנה לשנה בהדרגה, הקושי להיפטר מרקמת השומן נהיה מאתגר יותר, כשהדבר נכון גם בנוגע לקושי לשרוף קלוריות, רקמת השלד נהיית צנועה יותר כך שמסת הגוף מתפזרת על פני שטח קטן יותר ועוד.

לכל זה ניתן להוסיף את העובדה שנשים בגיל המעבר מנהלות חיים עשירים ופעילים וכמעט שלא מוצאות זמן לעסוק בפעילות גופנית, את העובדה שהשינויים ההורמונאליים גורמים לנשים רבות לפתח תשוקה עזה לפחמימות וכן הלאה.

כיצד ניתן להתניע את השינוי?

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות על מנת להתניע את השינוי ולהתחיל את התהליך של ההפחתה במשקל בגיל המעבר הוא ליצור קשר עם גורם מקצועי שיכול להיות קבוצת תמיכה, דיאטנית קלינית המתמחה בטיפול בנשים בגיל המעבר ועוד. הצרכים המשתנים ונסיבות החיים מצריכים התייחסות מקצועית פרטנית שמטרתה מצד אחד לבנות את התפריט ומצד שני לפקח על תהליך הירידה במשקל באופן שגרתי וסדיר.

כאשר נמצאים במסגרת טיפולית ניתן לקבל את התמיכה המקצועית הנחוצה להתמודדות עם הקשיים שעלולים להתעורר במהלך הדרך, עם חוסר המודעות לכללי התזונה הנכונה, עם שאלות שונות בנוגע למזונות ספציפיים ועוד. מסגרת טיפולית גם יוצרת תחושה של מחויבות וברגעים של משבר או שבירה של הדיאטה, מאפשרת לחזור לדרך הישר במהירות וביעילות.

להימנע מדיאטות כסאח

נשים רבות בגיל המעבר מתנסות בהרזיה מהירה באמצעות דיאטת כסאח אשר מגבילה מאוד. כל המקרים האלו מסתיימים באותו האופן ללא קשר להרכב הדיאטה – עלייה מהירה במשקל לרבות תוספת של כמה קילוגרמים למשקל ההתחלתי.

קצב הירידה במשקל המומלץ עבור נשים בגיל העמידה עומד על כחצי קילוגרם לשבוע לכל היותר, אך במידה ומדובר על אישה הסובלת מהשמנה חמורה וממשקל עודף של למעלה מעשרים ק"ג, הרי שניתן להגביר את הקצב לקילוגרם אחד בשבוע.

ירידה מהירה מדי במשקל מכניסה את הגוף לתודעת חירום וגורמת לכך שכאשר חוזרים לאכול תזונה רגילה, כל קלוריה שנכנסת לגוף תישאר בו למשך זמן רב יותר. אפקט זה נוצר משום שמבחינת הגוף במהלך הדיאטה החריפה פשוט לא היה מזון בסביבה ולכן יש להתכונן לתקופת חוסר נוספת שיכולה להיות ממש מעבר לפינה. להרחבה בנושא: מהם הגורמים שמקשים עלינו לרדת במשקל

טיפים לדיאטה מוצלחת בגיל המעבר

כעת ברצוננו לחלוק עמך כמה טיפים חשובים שיש בכוחם לתרום לתהליך ההרזיה או לכל הפחות למנוע עלייה נוספת במשקל:

  • נסי להימנע מאכילה בהיסח הדעת. אכילה בהיסח הדעת מקושרת עם צריכת כמויות מזון גדולות יותר מעבר לצרכי הגוף ללא יכולת בקרה. הכוונה היא לאכילה תוך כדי צפייה בטלוויזיה, שיחה בטלפון, קריאת עיתון ועוד. פני לעצמך זמן שכל כולו מוקדש לאכילה בלבד והתרכזי במהלך הארוחה אך ורק באכילה.
  • מומלץ להימנע מנשנושים בין הארוחות. במידה ואת חשה ברעב בין הארוחות, יש להוסיף לשלוש הארוחות המרכזיות זוג ארוחות ביניים קטנות שיכולות להכיל למשל יוגורט קטן ומעט גרנולה, פרי בינוני, מעדן חלב דיאט ועוד. ארוחת ביניים היא למעשה חטיף ולא ארוחה של ממש.
  • אם את לא מסוגלת לוותר על מתוק, הקצי לך כמאה עד מאה חמישים קלוריות ליום שיוקדשו לדברי מתיקה והשתדלי שלא לעבור את התקציב הקלורי שקבעת מראש לצורך זה.
  • במהלך גיל המעבר מומלץ להאט את קצב האכילה, להאריך את זמן הארוחה ולהרבות בלעיסה איכותית ויסודית של המזון.
  • בקשי מבני המשפחה הקרובים להתגייס לתהליך ולסייע לך במשימה שקבעת לעצמך.
  • על דיאטה המותאמת במיוחד לגוף הנשי – דיאטת ונוס פקטור>>>