דיאטת תה ירוק

דיאטת תה ירוקכשמדובר במוצרי "פלא" לירידה במשקל, יותר ויותר מחקרים טוענים כי תוספים וכימיקלים מסוימים עלולים לגרום ליותר נזק מאשר תועלת לגוף, וממליצים לעבור לצריכת תוספים טבעיים. כתוצאה מכך, התה הירוק צבר פופולאריות כאמצעי הרזיה בטוח ויעיל להפחתה במשקל.

במשך מאות שנים, תרבויות מסוימות, במיוחד סין ויפן, שתו תה בשל היתרונות הבריאותיים שלו. תה ירוק ידוע במיוחד בשל התכונות נוגדות החמצון שלו והשפעה על מערכת העיכול. יתרונותיו הרבים נובעים מכמויות גבוהות של פוליפנולים, ובמיוחד פוליפנול מסוים שנקרא EGCG.

רכיבים אלו מסייעים למערכת החיסונית של הגוף, ומגנים על תאים מפני רדיקלים חופשיים הגורמים למחלות. הודות לרכיבים אלו, תה ירוק מגן מפני מצבים בריאותיים רבים, כולל סרטן, כולסטרול גבוה ומחלות לב. חלק מהמדענים סבורים כי רכיב ה-EGCG מגביר את קצב חילוף החומרים, מדכא תיאבון ושורף שומן.

כמוסות תה ירוק לדיאטה

כמוסות אלו מכילות את העלים המשמשים לייצור משקה התה הירוק, אך הן מרוכזות יותר. בנוסף לתכונות המצוינות של התה, הוא מכיל גם קפאין, הנחשב למדכא תיאבון מתון, ומזרז את תהליך הגוף לייצור חום המוביל לשריפת שומן, במיוחד כשמשלבים את הדיאטה עם פעילות גופנית קבועה.

למרות שניתן להשיג יתרונות אלו באמצעות שתיית תה ירוק, חלק מהאנשים מעדיפים לבלוע מספר גלולות במקום לשתות מספר כוסות תה ביום. קיימים סוגים רבים של כמוסות תה ירוק, וחלקן מכילות מאה אחוזים תמצית תה ירוק. יחד עם זאת, מרבית גלולות התה הירוק מכילות גם תוספים אחרים לירידה במשקל, כגון כרום או הודיה כדי לוודא שהן עובדות באופן יעיל יותר.

לכן, כשבוחרים גלולת דיאטת תה ירוק, חשוב לחפש את כמות הפוליפנולים אותה היא מכילה, שכן זהו החומר העיקרי המעניק לתה הירוק את תכונות הירידה במשקל. צריכת שתי גלולות של מאה מיליגרם ביום, שוות ערך לשתיית שתי כוסות תה ירוק. חלק מהמומחים ממליצים לצרוך גלולה שמכילה בין 125-500 מיליגרם פוליפנולים, שהם המינון המומלץ.

מהלך דיאטת תה ירוק

תה ירוק זמין במרבית הסופרמרקטים וכל חנויות המזון הטבעי. זוהי שיטה קלה להתחיל תכנית הרזיה, ובדומה לכל דיאטה אחרת, יש להתייעץ תחילה עם הרופא. אנשים שבוחרים לשתות את התה במקום לצרוך כמוסות, יכולים ליהנות מהתהליך באמצעות הקפדה על מספר פעולות פשוטות הכרוכות בשתיית ארבע כוסות תה ירוק מידי יום.

מתחילים את היום עם תה ירוק חם או קר

לאחר התעוררות בבוקר – זוהי דרך מצוינת להתעורר בבוקר, ולהתחיל את היום עם כוס מלאה חומרים נוגדי חמצון המשפרים את תפקוד המערכת החיסונית. מספר מחקרים תומכים בסברה לפיה שתיית תה קר מסייעת לשריפת יותר קלוריות, היות והגוף מפעיל אנרגיה מוגברת על מנת להתחמם בעקבות המשקה הצונן.

לפני ארוחת הבוקר – יש לשתות כוס תה ירוק נוספת, כדי להגביר את תחושת השובע, ולאכול פחות בארוחת הבוקר ובמהלך היום. אין לדלג על ארוחת הבוקר, היות וזוהי הארוחה המסייעת להגברת קצב חילוף החומרים.

תה ירוק לפני ארוחת הצהריים – זה הזמן בו יש לשתות את הכוס השלישית, כדי לחוות את מאפייני שריפת השומן לפני האכילה ולחוש תחושת שובע המאפשרת אכילה מופחתת במהלך הארוחה.

תה ירוק לפני ארוחת הערב – יש לשתות את הכוס האחרונה לפני ארוחת הערב כדי לקבל את אותן הטבות.

למרות הדרישה המינימאלית לשתיית ארבע כוסות תה ירוק ביום, ניתן לשתות גם יותר. אחת השיטות הטובות ביותר להגביר את קצב הירידה במשקל הוא להגביר את כמות הנוזלים מידי יום. כך שאם אדם חש רעב במהלך היום, מומלץ לשתות כוס תה ירוק נוספת, במקום לאכול חטיף.