למה כדאי לנשנש אוכל בריא?

נשנושים בריאיםנשנושים בריאים משפרים את הבריאות הכללית, מרסנים תשוקות למזונות שאינם בריאים, נלחמים בעלייה במשקל, מווסתים את מצב הרוח, מגבירים את כוח המוח ומעניקים את האנרגיה הדרושה להמשיך לתפקד.

ההתנגדות לדחף להגיע למסעדת המבורגרים או לאכול ממתקים בהתקף תאווה למזון מהיר, משתנה באופן משמעותי מבחינת הבריאות, ללא קשר לגיל, כאשר מחליפים הרגלים אלו בנשנושים בריאים. תזונה היא המפתח לאורח חיים בריא, ומשמעותית להפחתת הסיכון למחלות לב ושיפור הבריאות הכללית.

אכילה בריאה ובקרת משקל

צריכת נשנושים בריאים מקטינה את הסיכוי לסבול מרעב קיצוני ולפשוט על תיבת העוגיות או לאכול כמויות עודפות במהלך הארוחות. תזונאים ממליצים לאכול ארוחות קטנות מידי שלוש עד חמש שעות, כדי לעמוד בפיתוי הזלילה.

החלק הקל הוא הארוחות התכופות. החלק הקשה יותר הוא לשמור אותן קטנות, היות ואנשים רגילים לארוחות גדולות. מומלץ לאכול בזמנים הפעילים יותר של היום. אם אדם יכול להתאים את צריכת המזון שלו להוצאת האנרגיה שלו, הוא ישלוט טוב יותר על משקלו. מפתח נוסף הוא שמירת חטיפים בריאים בהישג יד. השיטה הטובה ביותר להימנע מאכילת מזון שאינו בריא, הוא להרחיקו מהסביבה.

ריסון התשוקה

רמת הסוכר בדם יורדת כשלוש עד חמש שעות לאחר האכילה. אכילת נשנושים קטנים ותכופים שומרת על תנועת חילוף החומרים ומסייעת לנרמל את רמת הסוכר בדם. רעב יכול להשפיע על הגוף מבחינת האטת חילוף החומרים והצטברות הקילוגרמים.

מזונות כגון פירות, ירקות, אגוזים, מוצרי חלב דל שומן, דגנים מלאים וקטניות, מספקים ועמוסים בחומרים מזינים, סיבים וחלבון להם זקוק הגוף, והם מספקים הגנה מפני שיאי וירידות סוכר, כך שאדם נוטה פחות להיכנע לתשוקה למתוק, ומאזן את רמת התזונה שלו.

נשנושים בריאים ואנרגיה, מצב רוח ותפקוד מוחי

תזונאים ממליצים לחשוב על אכילה כעל חומר דלק. חטיפים ממותקים, דלים בחומרי הזנה, פועלים כמו להבות מתפרצות. הם מעניקים טלטלת אנרגיה מהירה ולאחריה התרסקות המובילה לרעב, עצבנות, ישנוניות וחוסר יכולת להתרכז.

נשנושים בריאים מאטים את שריפת האנרגיה המסייעת להמשיך לתפקד במהלך היום. הם מסייעים בהדיפת הישנוניות המגיעה מצריכת קלוריות רבות מידי בבת אחת. אם אדם כולל חלבון בחטיף שלו, הוא שואב דחיסה נפשית נוספת ממזונות עמוסי חלבונים כגון דגים, בשר, ביצים, גבינה וטופו המכילים חומצת אמינו המגבירה את ייצור המוליכים העצביים המווסתים את הריכוז והערנות.

אנשים רבים מגיעים באופן טבעי לפחמימות, בעת תחושת ירידת אנרגיה, היות והן מסייעות להרמת מצב הרוח ומגדילים את הסרוטונין, החומר הכימי במוח. בעוד שמזונות מעובדים כגון כעכים ועוגיות מעניקים דחיפת אנרגיה מהירה וגבוהה, הם גם מורידים באופן חד את האנרגיה. מוטב לקבל אנרגיה מסוכרי פירות, דבש, מוצרי חלב מופחתי שומן, דגנים מלאים וירקות, המרימים את מצב הרוח ומגרשים את העייפות ללא השפעת "רכבת הרים".

חומצות שומן אומגה 3 הן חומר מזין טוב נוסף אותו ניתן לכלול בנשנושים בריאים ללב כמו גם לתפקוד המוח. טונה, אגוזי מלך ומספר מזונות המכילים אומגה 3, מסייעים להילחם בלחץ דם גבוה ומחלות לב, כמו גם בדיכאון וחרדה. השפעות רכיב זה מתייחסות אף למצבים בריאותיים אחרים, כולל מחלות מפרקים, סכיזופרניה והפרעות קשב וריכוז.